Min bil :D

Första gången jag skriver detta år. I måndags fick jag ett samtal jag längtat efter. Det var säljaren från bilfirman som ringde för att berätta att min bil kommit nu. Så i tisdags åkte jag för att hämta den. Bilen var den första jag fick se när jag klev in i saluhallen. Blå och fin stod den där med en skylt som det stod såld på :D. Vilket känsla att äntligen få se den. Sen var det bara lite papper som skulle skrivas på och gå igenom, betala handpenningen sen var det bara att åka iväg. Kändes lite ovant i början men jag gillar verkligen bilen. Speciellt den infälldbara nyckeln.

 

Nu har kylan kommit. Svinkallt verkligen. Jobbigt att rida. Jag som tänkt börja sätta igång på allvar nu. Sóley har fått det slappt nu. Förra veckan i måndags fick juh Linda rida. Jag lånade Kola av Carin så vi skulle kunna rida tillsammans. Tanken var först att Linda skulle få rida Kola men Kola gick bara runt med henne så vi kom inte ens ut från paddocken :P Så då fick vi byta häst. Och Sóley ville bara stanna och vägra gå framåt som hon gör ibland, och Linda hade inte en chans att få fram henne igen så jag fick rida tillbaka på Kola (som var väldigt pigg) och hämta henne. Så turen tog sin tid, sen när jag nästan bestämt att vi skulle vända om, ja då helt plötsligt börjar Sóley galoppera med Linda som vart skräckslgen, slog armarna om halsen på Sóley och börja vrålskricka tills hon ramla av. Måste påpeka att Sóley brukar inte göra sånt, det är många nybörjare och som är mindre än Linda som har ridit Sóley utan problem. Men iaf efter en del tjat från min sida fick jag upp Linda på Sóley igen, sen fick jag gå brevid resten av vägen. Sen har faktiskt Sóley fått vila ganska många dagar och de dagar som jag ridit har vi bara tagit det lugnt. Så nu hade jag som sagt tänkt börja sätta igång igen, men så blir det svinkallt istället. Så vi får väl se vad vi hittar på idag.

Det har hänt lite annat smått och gott, men nu orkar jag inte skriva mer. Tack och hej för denna gång.


Kommentarer
Postat av: Anne

Premiär bloggen för 2010, den har inte ens jag fått till ännu S

Är så glad att du fått din bil. Inte kul när det är så här kallt, jag gick en sväng ner till tvättstugan och nu känns det som om jag aldrig kommer att bli varm igen :(

Ha en bra ledig dag med Sóley.

Kramar om dig

2010-01-06 @ 12:43:36
URL: http://anjojeli.blogg.se/
Postat av: Clara

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-07-13 @ 04:06:03
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0