Min önskan

En häst. Jag vill ha en häst. Det har jag velat sen jag visste att djuret hästen fanns. Nästan iaf. Så länge som jag kan minnas om inte annat. Men på sista tiden har min önskan blivit ännu starkare. Jag vet inte varför eller hur, men starkare. Kanske beror det på att jag ändå börjar närma mig min önskan. Om 5-6 mån ska jag kunna ha råd. Tror jag. Hoppas jag. Om jag lever snålt, och inte köper en massa onödigt, som choklad. Vill inte ens räkna ut hur mycket pengar jag har slösat på choklad de senaste månaderna, men nu är det slut med det. Bara det allra nödvändigaste skall jag köpa.

Jag har även förtsökt att göra en liten budget. Det är hemskt vad jag har utgifter. Inte trodde jag att dem var så stora. Det hade jag inte trott. Verkligen inte. Jag har dock inte räknat ut exakt hur mycket jag slösa på förra månaden, och det tänker jag inte göra heller. Kan iaf säga att det överstiger min budget. Den budget jag nu ska leva efter. Eller iaf försöka. Så gott det går. Wish me luck.



Min önskan om en alldeles egen

Kommentarer
Postat av: Anne

Jag önskar dig lycka till av hela mitt hjärta. Jag vet att din önskan är stark och jag vet också att den snart går i uppfyllelse. Du kommer att klara av att leva efter din nya budget och choklad är inte så svårt att avstå när det gått några dagar :))

Lycka till

Kramar om dig/Mamma

2009-03-07 @ 21:20:03
URL: http://anjojeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0