Allt och inget

Idag hade jag planerat att ge mig ut på en trevlig liten tur på Sòley. Det börja bra. Sòley skritta på riktigt bra, fast jag red ut själv, och krångla knappt något. Men så kom vi fram till en hage där det går ett litet föl som bara är några veckor gammalt. Då tvärstanna Sòley och tittar på Leiknir (fölet). Hon vägra gå framåt. Till slut hoppar jag iaf av, tänkte att jag skulle leda förbi henne istället. Ja Sòley vart mer vild än tam. Hon börja stegra sig, trava upp brevid mig, gnäggade och försökte vända flera gånger. Till råga på allt fick vi även en bil bakom oss. Dem som satt därinne undra väl va fan jag hade för galen häst. När jag väl kunde gå åt sidan och släppa förbi bilen satt det iaf två ungar och tittade storögt på oss. Men när vi till slut kommit en bit ifrån hagen lugnade Sòley ner sig och började skritta lugnt bakom mig med hängande huvud. Gick ytterligare en bit med henne innan jag satte upp igen. Resten av turen gick bra, inga problem alls. På vägen hem gick vi åter förbi hagen. Men nu höjde Sòley bara huvudet med örona framåt och tittade på lilla Leiknir.


Ja över till något helt annat. Nu har Sun äntligen lagt ägg! Tyvärr verkar dem obefruktade, jag ser inget när jag lyser på dem. Men annars ser dem fina ut och jag har läst att obefrukatde ägg brukar skrynkla ihop och börja ruttna och lukta. Så nu får dem ligga i äggkläckaren tillsvidare. Dem tar juh inte direkt någon stor plats. Man lever på hoppet :P

Snart är det även dags för flytt. Den 1 Juli blir lägenheten min. Ser framemot det så mycket. Ska bli så skönt att få börja om på nytt, även om det inte direkt blir någon lång flytt. Ska försöka börja packa ihop lite smått nu, så det inte blir allt på än gång. Usch vill flytta redan nu :P

Nä nu ska jag avsluta för denna gång.

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Där ser du, hästar är opålitliga, en av anledningarna till att jag är rädd för dem ;o)



Va, roligt att du ser fram emot flytten! Det är ju snart dags.



Ha en trevlig midsommar!

Kram E-L

2009-06-18 @ 20:14:02
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

ÖÖÖhhh, fucsia tror jag den heter. Det är samma blomma som i ampeln fast gjord som ett träd.Ja den är faktiskt riktigt grann ;o)



Ha det gott / Kram Eva-Lena

2009-06-23 @ 20:52:00
URL: http://lisselgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0