Tandläkar och veterinärbesök

Idag har jag nästan haft fullt upp hela dagen. Var i stallet på fm. Ingen ridning dock, Caruso har tappat en sko och är halt på det benet. Så det var bara att fixa i ordning allt som skulle fixas. Sen hem och hann för en gång skull att se Hem till gården. Det var länge sen. Ja jag följer hem till gården och jag gillar det programmet. Följer numera även Glamour. Jonas tycker att jag som ungdom inte ska titta på sånt skit ;P. Men iaf det var inte det jag egentligen skulle skriva om. Efter hem till gården åkte jag och mormor till affären innan jag skjutsa henne till tandläkaren för att laga en tand. Hon hade tid 13.40, och jag var lite stressad av det för 15.30 hade jag tid hos veterinären för katterna (bara vaccinering och id-märkning, så inget allvarligt om ni vart oroliga). Så senast 14.30 ville jag åka från tandläkaren så jag skulle hinna fixa i ordning med att få in katterna i transportburarna. Jag var tvungen att åka hemifrån 15 så jag skulle hinna till 15.30. Iaf, tror ni att mormor kom in till tandläkaren till 13.40? Nej det gjorde hon inte. Jag förstod det, man kommer aldrig in i tid till tandläkaren. Inte förrän vid 14.00 kom hon in. Jag vart jätte stressad. Så jag ringde mamma och klaga och skällde på henne. Min stackars mamma får stå ut med mycket. Men jag vet inte va jag skulle göra utan henne, tack för allt du trots allt gör för mig mamma. Hon fick mig lite lugnare. Mormor vart klar till 14.15, så jag fick iaf gott om tid.

Hos veterinären gick det bra. Hon trodde först Saga var Putte och att hon såg ut som en hane :P. Inget ovanligt alltså. Det tror väl dem flesta som ser dem för första gången. Eftersom dem skulle id-märkas så sövdes dem. Saga var först ut, hon gick självmant ut från transportburen (hon jamade heeela vägen till veterinären, kände mig jätte elak, så hon var väl glad att äntligen komma ut ) . Så fick hon sin spruta sen fick hon gå in igen (inte lika populärt att gå in som ut). Sen Putte hon ville inte riktigt gå ut från den trygga transportburen, så veterinären fick ta ut henne. Hon fräste lite precis när veterinären stack, sen rusa hon in i transportburen igen. Sen fick dem gå in i ett mörkt rum för att somna medans jag fick fylla i lite papper. När allt pappersskrivande var klart så gick veterinären först för att hämta Saga. Men när hon tog ut Saga från transportburen så hade lilla (hm, stora kanske) Saga inte somnat. Så då fick Putte vara först ut, för hon sov sött. Ett tecken på hur mycket större Saga är än Putte :P När Putte var klar hade Saga somnat och det var hennes tur….

Just nu för tillfället ligger båda och sover i transportburarna. Får se när dem vaknar, och vem som vaknar först. Är och tittar till dem med jämna mellanrum. Måste försäkra mig om att dem fortfarande andas.

Ja, just det. Nu har jag bokat kastrering för Jinka, så nu ska det allt bli av. Den 2 februari klockan 11.00 smäller det.

Nä nu ska jag titta till Saga och Putte ännu en gång…

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Ja, tänk jag tror inte man uppskattar mamma förens man flyttar hemifrån :o) Du har en go mamma. Hon finns alltid där för dig.



Vad skönt att du hann med allt du skulle idag ;o)

Kram E-L

2009-01-22 @ 20:46:39
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Anne

Kul att jag kan vara bra att ha ibland ;)

Jag försöker så gott jag kan att finnas för dig. Stressig dag har du verkligen haft, synd att man inte vet i förväg vad som ska hända för då slapp man nog att jaga upp sig många gånger. Men nu gick allt bra och det är jag glad för.

Vi hörs väl någongång i helgen på MSN. Ha en bra helg. Kram/Mamma

2009-01-22 @ 22:07:10
URL: http://anjojeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0