Araisuki the Devil

Nån som vill ha en lite kattunge under nätter och tidiga morgnar? Araisuki må vara världens sötaste under dagarna, men mot morgon timmarna förvandlas hon till en lite djävul vars uppdrag är att väcka mig, och alla sätt är tillåtna. Det är inte allt för mysigt att vakna med tänder och klor in i fötterna på en. När man väl i vild panik lyckats få in dom under täcket kommer hon istället upp mot huvudet, spinnande högre än en trakor. Och börjar puffa så hårt på huvudet som en liten kattungkropp orkar. Sen bökar hon runt, in under täcket, över täcket, över allt på mig, från tå till huvud. Men jag ger inte upp, jag ligger envist kvar. Till sist när jag ändå är nära på att ge upp, så lämnar hon mig och jag kan få somna om. Men inte allt för länge, för till slut kommer hon igen och börjar om proceduren. 3 gånger denna morgon fick hon göra det innan jag gav upp. Första gången var ganska tidigt, men titta inte på klockan, men med tanke på att det var ganska mörkt i rummet så var det nog alltför tidigt. Andra gången var 08.30 och sista gång 9.30.

Hon har gett mig krigsskador också. Jag har rivsår på ben, armar, mage och rygg. Men dem flesta på magen verkar ha försvunnit tack och lov. Men det är väl bara en tidsfråga innan hon ristar in något nytt. En av hennes favorit verkar vara att klättra upp för byxbenet. Inte alltför roligt för mig. Just nu för tillfälllet springer hon omkring som hon skulle ha 10 vargar bakom sig. Putte och Saga ligger och tittar på säkert avstånd. Ja, va har jag gett mig in i? Som sagt hon var kullens vildaste.... Jag får väl medge också att hon trots allt har gett mig mycket skratt.

 
Klicka på bilderna för att få dem större.

Nä men dra mig baklänges. Suki har fått igång Putte! Springer Suki så springer Putte efter och vice versa! Jag hoppas iaf bara Putte busar med Suki och det inte är allvarligare. Men det verkar inte som det iaf, men jag får hålla utkik. Putte morrade eller fräste inte iaf.

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Du ser nu har hon fått fart på gamlingarna och dig :o) Vilket vilddjur!!! ;o)

Kram Eva-Lena

2009-02-20 @ 18:33:01
URL: http://lisselgard.bogg.se
Postat av: Anne

Men hon är ju bara för underbar :))

Fast jag förstår att det är jobbigt för dig att bli väckt så där när du jobbar :(

Verkar som om dom mer eller mindre accepterat Suki.

Kramar om dig

2009-02-20 @ 21:15:44
URL: http://anjojeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0