Ingen häst

Ja i lördags var jag iväg till Nykvarn för att provrida en häst. Men det visade sig ganska snart att det inte var hästen för mig. Lat var han, väldigt lat. Sosso var med och titta, skönt att hon följde med. Visserligen hade jag iaf inte köpt honom även om hon inte varit med. Men det är alltid skönt att ha någon mer erfaren med. Säljaren satt upp först för att visa hästen. Redan då insåg vi att det inte var hästen för mig. Men jag hoppa iaf upp och provred, red i mindre än 10 min. som skrivet inte hästen för mig. Men snart kanske jag har något spännande att skriva om. Men jag väntar lite med det.

Även om jag vart lite besviken efter provridningen kunde jag inte haft en trevligare dag. Fint väder, varmt och soligt och så tillbringa dagen på södertörns islandshästar. Kom dit redan på morgonen eftersom jag lovat Sosso att hjälpa till med stallet eftersom hon följde med och tittade på hästen. Det är juh alltid lika trevligt att vara där. Ska snart dit igen när fåren har lammat så man får se en massa bebisar :D


Sosso och Smari

Kommentarer
Postat av: Anne

Åhh det är så spännande, jag väntar på att få höra hur det blir ;))

kramar om dig/Mamma

2009-04-07 @ 21:07:02
URL: http://anjojeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0