Suki nyfiken

Var ett tag sen jag skrev om hur det gick mellan katterna. Det är nog för att det gått så bra. Araisuki har blivit en i familjen nu. Både Saga och Putte brukar tvätta henne. Suki har inte alltid tyck det varit så roligt utan vill hellre busa. Med Putte går det bra. Dem två brukar busa ihop. Det är härligt att se dem. Saga däremot. När Suki försöker busa med henne fräser och morrar hon bara åt Suki. En riktig latmask den tjockisen.

Putte försöker hoppa över Suki och smit iväg.


Saga insåg att Suki gjorde sig beredd för att attackera henne. Så hon tog
sats och hoppade upp på bordet. Men Suki slängde sig för att försöka få
tag i henne. Tyvärr vart bilden inte den bästa. Men jag satt skrattade
när jag tryckte av, för det såg grymt roligt ut. Bilden säger inte allt, ni
skulle ha sett hela situationen.


Suki är så nyfiken av sig. Vore hon en hane skulle ett bra namn varit Nicke Nyfiken. Jag får tex inte tömma kattlådorna ifred. Hon sitter vid ingången och tittar medans jag är därinne och gräver ut deras kiss och bajs. Jätte intressant enligt henne, jätte irriterande enligt mig. Att titta på när jag duschar är också intressant, eller så sitter man och tittar ner i avloppet dit allt vatten forsar ner. Eller som hon gör nu. Försöker gräva under tagentbordet för att det måste juh finnas nåt intressant därunder. Spelar ingen roll om jag tar bort henne, hon är envis som synden och kommer snart tillbaka. Inte lätt att skriver eftersom tagentbordet förflyttar sig när hon är där och gräver. Nu leker hon även med min räkning. Bra för den var högre än jag trodde den skulle vara. Undra om telia godkänner "nej jag har inte betalar för katten åt upp räkningen"?. Nu försvann hon äntligen fårn skrivbordet. Kanske tröttna hon på att hon inte fick uppmärksamhet. Men hon kommer nog tillbaka. Såsmåningom. Inget vara förevigt.

Nu ska jag sätta mig framför tv och se på Grey's Anatomy, passar bra för nu kom Suki tillbaka till skrivbordet....

Kommentarer
Postat av: Anne

Vilken stil hon har. Bilden där hon hoppar efter Saga är bara för härlig, jag asgarvar åt hennes bakben ser bara för läckert ut.

Jag vill skaffa mig en kamera och lära mig att fota jag med.

Nu ska jag strax krypa ner i sängen. Vi hörs

Kram/Mamma

2009-03-12 @ 21:08:12
URL: http://anjojeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0