Bilverkstaden åter igen

Idag har bilen varit till verkstaden igen. Tredje gången detta åt. Visst är det kul med bil? När jag gick runt lite i Grängesberg kom jag att tänka på att det finns en hel del bilverkstäder här. 3 i själva centrum och så vet jag att det finns en här på västra, så totalt 4 stycket. Som jag vet om, vem vet kanske finns det ännu flera. Man kan undra om behovet är så stort? Men visst när jag fortsatte promenaden runt Grängesberg märkte jag att det finns en hel del bilar, och för eller senare så går bilar sönder eller behöver service. Sen behöver det iofs inte bara vara folk från Grängesberg som besöker dessa verkstäder heller :P Jaja nu ska jag inte babbla vidare om detta.

Idag var jag och Sòley ute på en tur ensamma. Det var ett tag sen. Har den senaste tiden ridit ut med andra och förra veckan var Linda och hennes kompis Catta här så det var mest dem som fick rida. Så i början testa Sòley en hel del. Hon märkte förra veckan att hon kunde göra lite som hon ville med Linda och Catta, så hon hoppades väl att det skulle fortsätta så ;). Men inte då. Men annars gick det ganska bra. Red i alla 4 gångarter. Tölten gick inte så bra idag. Gick några steg men sen tappa hon takten. Så det får vi jobba vidare på. Kanske blir det så att vi ska rida lektion på torsdag. Ska bli kul och är behövligt. Blir första gången jag rider lektion sen jag köpte Sòley och känner att jag behöver en genomgång :) Sätter in en bild på mig och Sòley :)


Nu är det bara en vecka kvar till semestern. Skönt :)

Kommentarer
Postat av: Anne

Jag kan köpa din bil för en tusenlapp :)

Nu kommer vi snart till dig, vi har bara inte bestämt vilken dag det blir. Kramar om dig

2009-07-28 @ 15:02:23
URL: http://anjojeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0