Long time no see

Ja jag är väldigt bra på att uppdatera bloggen. Men tiden bara rinner iväg innan man knappt hinner blinka. Kom att tänka på att idag är det inte bara min lillasysters födelsedag utan det råkar vara så att det är exakt 2 år sen jag flyttade upp hit, till Grängesberg. Tänk att tiden gått så fort. Å ena sidan känns det som jag bott här i evigheter å andra sidan som jag nyss flyttat hit. Konstigt.

 I alla fall så har jag semester nu, skönt. Fast har än så länge inte haft det så lugnt. Mamma och Olle har varit här på besök i veckan. Först var det meningen att jag skulle passa på att åka någonstans då dem kunnat sitta djurvakt, men så åker min bil in på verkstaden igen. Ovanligt va? Men denna gång är det plåtverkstaden bilen hamnar, och det är försäkringsbolaget som betalar så jag ska inte klaga. Men det är jobbigt att vara utan bil. Mamma och Olle har fått agera skjuts till stallet mån-ons. På torsdagen åkte vi en sväng till Värmland för att hälsa på en bekant till mamma. Vi hann även med en sväng till Norge på vägen hem. Sen på fredagen vart det en lite tripp till, så då vart det inte stallet heller. Och nu lördag och söndag har jag fått åka med snälla Camilla till stallet. Förhoppningsvis så får jag tillbaka bilen imorgon. Hoppas verkligen det. Orkar inte vara utan ännu längre. Man blir så låst.

Efter stallet idag var det dags att ta tag i städningen. Var jätte skräpigt på golvet. Det har inte blivit så mycket dammsuget när mamma och Olle varit här. Behöver egentligen dammsuga varje dag, inte för att jag gör det. Men varannan dag brukar jag se till att göra det. Och som sagt nu när man haft besök har jag inte haft tid till det. Men idag vart det i alla fall gjort, till katternas stora skräck. Förstår inte varför dem är så rädda för dammsugaren. Saga är den som tar det bäst. Hon kan vistas i samma rum som dammsugaren. Men inte Putte och Suki inte. Tror Putte har skrämt upp Suki, för när Suki först flytta hem till mig var hon inte alls rädd för dammsugaren. Hon kunde sitta bara någon meter ifrån och titta när jag dammsög, men nu kan inte hon heller vistas i samma rum.

Som avslut lägger jag in en bild som jag tog idag på Savannah:




Kommentarer
Postat av: Anne

Hoppas nu att du får bilen idag. Lite jobbigt att ha semester och inte ha bil. Det var verkligen en häftig bild på Savannah.

Nä nu ska jag dricka kaffe och njuta av att jag sovit hela natten ler

Ha en bra dag

Kram/Mamma

2009-08-11 @ 07:18:38
URL: http://anjojeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0