Bebisar!

Imorse när jag är in för att titta till chinchillorna får jag syn på något som jag väntat på att få se. Nämligen att Savannah fått bebisar! Två stycken vart det. En mörk och en lite ljusare. Vet inte kön än, ville inte störa för mycket men vägde dem iaf. Den mörka vägde 59 g och ljusare 47 g. Dem är för underbart söta. Kan knappt tro att det är sant! Har väntat och väntat och nu är dem här! Vilken helt underbar känsla.


En bild på mamman och pappan tagen med mobilkameran därför inte den
bästa kvalitèn.

Idag har jag som vanligt varit till stallet. Jag och Sòley var ute på en tur ensamma. Red lite varierande. I skogen, lite klättring. När vi kom ut på vägen vart det en del trav. Träffade på en cyklist som fått punka. Stannade och pratade lite, han var tydligen ute för att leta upp stigar och cykla på. Och för en gång skull så var det någon som tyckte det var bra att det fanns människor med hästar – för annars skulle det inte finnas några stigar att cykla på, som han sa. Det är ovanligt att få höra. För det mesta brukar folk klaga på att hästarna förstör vägarna. Så jag tackade och tog emot. Sen på vägen hem vart det lite igångsättningar till tölt, det gick relativt bra. Sen vart det en galopp uppför en stig. Men tror nog Sòley var lite trött för det gick inte lika snabbt som det brukar så sen tog vi det lugnt och skrittade hemåt. En trevlig tur var det, men det brukar det vara också.

Ja så kan jag väl berätta lite om den föregångna veckan som har varit intensiv, lärolik och rolig. Har tis-tors varit på kurs till och bli croupier. Har insett att det inte är så lätt som man först kan tro. Det är oftast mycket pengar man har att göra med. Sen så ska man helst kunna räkna snabbt, dela ut kort snabbt och snyggt, hålla koll på så att ingen fuskar, hålla reda på när dem kan splita, dubbla, få even money och försäkringar. Det är faktiskt tufft. Så nu i fredags och lördags fick jag gå som lärling på en bar. Så jag hade hela tiden en som övervakade. Det var en lugn start, inte så jätte många spelare och det gick ganska bra. Gjorde väl några småfel och det gick väl inte så jätte snabbt alla gånger heller men så är det i början. Spelarna får helt enkelt acceptera det, alla är nya i början. Kul var det iaf så vi får se vad det leder till.

Kommentarer
Postat av: Anne

God morgon på dig. Jag är sååå nyfiken på dom små. Lite svårt att fatta att du har bebisar där hemma :)

Alltså dina ridturer med Soléy verkar vara mysiga och det finns ju verkligen fina stigar att rida på där ute. Nu ska jag strax bege mig till jobbet. Vi hörs säkert i kväll. Kramar om dig/Mamma

2009-08-24 @ 08:09:43
URL: http://anjojeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0