Bibbi nyömsad

Det är tur att jag läst att spindlar ligger på rygg när dem ömsar annars hade jag blivit förskräckt när jag kom hem från stallet och fått se Bibbi ligga på rygg. Hade antadligen trott att lilla sötnosen dött. Men istället sprayade jag vatten i terrariumet så att hon skulle ha tillräckligt med luftfuktighet. Tyvärr var jag tvungen att åka till jobbet så jag missade när hon ömsade. Det är häftigare än när Aj coh Sun ömsar. Dem äter juh upp ömset men med Bibbi vart nästan allt kvar, förutom abdomen (bakkroppen). Nästan som en komplett spindel :)


Här är ömset


Putte var nyfiken, observera att detta bara är själv ömset.


Här är Bibbi färdigömsad :)

Kommentarer
Postat av: Anne

Nämen jösses säger jag bara, vad häftigt. Nu har du plötsligt 2 spindlar. Alltså hur kan dom ömsa så att allt ser alldeles helt ut? Förstår att Putte var nyfiken. Synd att du var tvungen att jobba och missade detta :)

Ha en riktigt bra tisdag, jag ringer dig idag angående morgondagen.

Kramar om dig/Mamma

2009-06-09 @ 06:23:46
URL: http://anjojeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0