Liten uppdatering

Dagarna bara går och går, ett under nästan att man hinner med. Ja jag vill gärna tro att jag hinner med iaf. Bara helgen gick i en himla fart. Sòley brunstar för fullt, hon är alldeles kladdig där bak så det kommer bli till att tvätta henne sen, det går inte att bara borsta tyvärr. Garpur låter henne inte vara heller, utan har försökt betäcka henne flera gånger. Ja han är vallack, men drifterna finns tyvärr kvar. Inte allför kul eftersom det finns skaderisk, både för Sòley och Garpur. Iaf så red jag ut igår med Carin och Erica, det var trevligt. Sen efteråt var vi för att hämta hö. Tog sin lilla tid, kom inte hem förren vid 22 tiden. Men kort och gott var det en trevlig nationaldag.

Idag har jag såklart varit till stallet. Hade först tänkt att rida. Men Sòley har fått ett litet sår vid hoven på höger ben. Visserligen var det varken svullet eller varmt och hon haltade inte. Men jag hoppade över ridningen, fast Carin hade en tur med 5 småtjejer, så Sòley fick gå med på en liten skrittur. Jag följde även med, så lite motion fick jag allt :)

Imorgon jobbar jag på em så då åker jag till stallet på morgonen. Nu ska jag dock fixa med djuren här hemma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0