Bloggen och städning

Som ni kanske märker så har jag gjort om utseendet på bloggen. Men jag vart inte alls nöjd, inte det minsta. Vart inte alls som jag hade tänkt mig, som jag ville att det skulle bli. Inte den minsta lilla uns. Halva dagen har gått åt att försöka få till det. Men det går inte. Jag vet knappt längre hur jag först villa ha det ens. Så för tillfället får detta duga. Tills jag återfå kämpar glöden igen.

Städa. Det var det jag hade tänkt planera att göra idag. Men tack vare bloggen så vart det uppskjutet. Men har börjat nu. Och till min stora förvåning så går det ganska snabbt när man väl sätter fart. Men jag har insett hur det är jag ska städa. Ta ett rum i taget, inte som jag gjorde innan, tog lite här och där. Då tar det ännu längre tid innan man ser skillnad. Koncentrerar man sig på ett rum i taget , så ser man skillnad ganska snabbt. Inte konstigt att jag tröttna fort när det tog så lång tid innan. Kämpar jag på nu och tar det värsta idag så kan jag bara ta dammsugning och moppa golvet imorgon.

Fick även lite skräp slängt idag. Bob är här, så jag tog med mig en påse skräp och Bob och gick till och slängde. Mycket roligare när man har någon med sig. Visserligen hade jag kunnat ta fler påsar utan Bob (har ganska mycket skräp), men det är inte alls lika roligt. Sen gick jag lite längre med Bob så både han och jag fick juh lite motion, och det skadar juh inte.

Jag vet lite mörka bilder, men jag märke för sent att jag hade fel inställningar.
Sen orkade jag inte försöka få Bob att stå till mera :P


Nä nu ska jag fortsätta kämpa på med städningen.

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Ha ha, tänk jag känner igen det där att sitta i flera timmar och försöka får till sidan :o) Men vet du jag har lärt mig så mycket om stilmallar och kodmallar nu så jag är snart proffs asg

Ähh, skoja bara. Tyckte du fick till det fint. Vad har du för ursprungsmall? Hur får du bågformen? Du har gjort en lika dan på mammas header också.

Ha en go helg och städa inte ihjäl dig :o)

Kram Eva-Len

2009-01-17 @ 18:15:42
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Anne

Jag tycker att det är fint här inne, men kanske lite ihop tryckt med djuren och alla namn. Men du har ju så många djur och fler kommer så jag vet inte hur du ska lösa det :)

Olle och jag blir borta under dagen, men jag pratar med honom om garderoben så hörs vi senare idag.

Ha en bra dag och vila lite idag också, snart är det jobb igen.

Kramar om dig/Mamma

2009-01-18 @ 08:14:59
URL: http://anjojeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0