Första turen

Idag var jag ute på en ridtur för första gången på Soley, eller ja sen jag köpte henne. Jag har juh ridit henne förut, men då var inte jag ägare. Det gick iaf bra, ramlade av bara en gång. Lilla Soley vart rädd för ett stort iophrullat svart sladdgrejsimojs. Så Soley hoppa åt ett håll och jag for åt ett annat håll. Men  jag kunde inte låte bli att skratta efteråt. För sekunden innan jag ramla tänkte jag "undra om jag ska försöka hålla mig kvar" och vips sa det så låg jag på backen. Fast det gick bra, fick bara några skrapsår på armarna. Hoppa upp igen och fortsätte. Längtar tills imorgon då jag ska till stallet igen :)

Imorse när jag satt vid datorn hör jag ett prasslande i köket. Trodde Suki lekte med en plastpåse. Fast kunde inte komma på att jag lämnat en påse framme. Brukar vara väldigt noga med att plocka undan dem då jag är så rädd att dem ska fastna och kvävas. Iaf så gick jag in till köket, och gissa va den där lilla gangsterkatten gjort. Hon har på nåt sätt kommit åt mitt torkypapper som hänger på vägen och rivit ner en jäkla massa papper på golvet. Nu har hon även lärt sig öppna dörren in till trappan åt båda hållen. Suck.. Va ska jag göra med henne?




Jag har det så skönt här

Kommentarer
Postat av: Anne

Alltså jag skrev en kommentar igår och den kom aldrig med, undrar vart den försvann ;)

Jag skrev i alla fall att jag är så lycklig för din skull, att din dröm äntligen har gått i uppfyllelse.

Sen den där Suki henne har du fått för mina synder ;)

Men hon är verkligen en speciell katt och en underbar sådan.

Kramar om dig/Mammma

2009-05-02 @ 19:36:28
URL: http://anjojeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0