Utan bil

I morse var jag till verkstaden med min bil. Den har nämligen börjat låta konstigt när man svänger, så höll avgasröret på att ramlar av. Det visade sig iaf att en drivaxeln var helt slut, så bilen vart kvar där. Surt sa räven och gick vidare. Klarar mig inte utan bil. Kommer inte till stallet, så fick ringa till Carin (som äger stallet) och berätta vad som hänt. Det är tur i oturen att Soley står där hon står, för det gör inget om jag inte kommer någon dag. Jag kan lita på att Carin tar hand om henne lika bra som hennes egna. Hon ägde ju Soley från att hon var 5 månader tills nu när jag köpte henne 8 år gammal. Kan faktiskt inte varit ett lätt beslut att sälja henne. Iaf det är jobbigt utan bil när man har blivit van, ja och sen kommer det inte vara kul att få se räkningen. Men iaf så ringde dem från verkstaden i eftermiddags och han trodde dem skulle ha bilen klar imorgon, och det är ganska snabbt ändå hade ju inte bokat tid utan körde bara dit och fråga om dem kunda kolla på bilen. Får iaf hoppas den är klar imorgon så jag kan åka till stallet!

Till något helt annat. Härom dagen när jag gjorde klart för att gå och sova brukar jag alltid kolla så att terrariumen är ordentligt stängde. Och vad fick jag inte se om leopardgeckosex? Ja ni läste rätt, Aj och Sun parade dig! Spännande! Nu är det bara att vänta och hoppas på att hon lägger befruktade ägg nu också.

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Ja du, det är inte roligt att vara utan bil. Bra att de kunde fixa den så snabbt ändå och hoppas det inte kostar dig skjortan.



Häftigt ifall det skulle bli småttingar ;o)



Ha det bra!!

Kram Eva-Lena

2009-05-11 @ 21:04:02
URL: http://lisselgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0