Flyttdags

Det var ett tag sen jag skrev, och det har hänt lite sen dess. Jag ska nämligen flytta. Inte långt. Knappt 10 min härifrån. Mormor och morfar har funderingar på att sälja huset, så då vart det dags att se sig om efter något nytt. Den 1 Juli får jag flytta in i min nya lägenhet. En 3:a blir det även nu, dock är den något mindre än va jag bor nu. Men det blir bra. Har gått snabbt. Var väl förra veckan mormor och morfar sa att dem fundera på att sälja, så pang på så har jag nu en lägenhet. Eller ja kontraktet är inte påskrivet än, men dem skulle skicka det, så snart så. Ska faktiskt bli kul. Ser framemot det. Behöver verkligen en flyttstädning. Har så mycket skräp här hemma och kommer aldrig till skott att röja upp. Så nu får jag chansen, ska ta med mig så lite som möjligt till den nya lägenheten.

Idag har vi äntligen fint väder. Dem senaste dagarna har det bara regnat så det är skönt med lite fint väder för en gång skull. Har självklart varit ut till stallet idag. Red ut med Carin. Det gick bra. Vi tog det ganska lugnt. Men lite trav och galopp vart det allt. Nu kommer jag inte åka till stallet på hela helgen då jag jobbar. Men Carin tar väl hand om Sòley. Hon kommer få gå i skrittmaskin så lite motion kommer hon allt få.

Ja just det, Chrille och Iriz sitter ihop numera. Det gick bra att sätta ihop den. Lite små bråk i början, speciellt från Iriz sida men nu verkar det gå bra. Alla andra djuren mår även dem bara bra. Ovetande om att dem snart ska få flytta. Men det ska väl gå bra även för dem.

Nä nu ska jag lägga mig framför tv:n och slappa.

Kommentarer
Postat av: Anne

Alltså ibland går det fort med förändringar :)

Jag är så nyfiken på den nya lyan. Nu gäller det bara att få mormor och morfar också att verkligen inse att dom behöver sälja och flytta till en lägenhet :)

Kramar om dig/Mamma

2009-05-29 @ 22:07:22
URL: http://anjojeli.blogg.se/
Postat av: Sanna

Men! Detta har du inte sagt nåt om, fy på dig!

2009-05-30 @ 13:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0