Nya lägenheten

Nu sitter jag i min nya fina lägenhet. Flytten gick nästan bra. På lördag innan mamma och Olle kom tänkte jag köra över lite saker som får plats i min bil, vilket var mammas idè ska tilläggas. Det sluta med att jag låste mig ute. Jag har en sån dörr som låser sig själv när man stänger den. Fick ringa securitas som fick komma och öppna till mig. Kostade mig 300 kr, mindre kul att börja dagen med. Annars gick det väldigt bra med flytten. Tog dock hela dagen, men sånt får man väl räkna med.

Trodde heller inte att jag skulle kunna sitta här nu. För har inte planerat att skaffa internet än. Eftersom jag har 2 månader kvar som jag måste betala Telia, dem har juh 3 månaders uppsägningstid. Först planerade jag att lämna kvar datorn i gamla lägenheten så jag kunde gå dit och kolla mejl ibland. Men Olle är så snäll att han lät mig få låna hans mobila bredband. Så nu slipper jag vara uten internet även här. Underbart.

Verkligen ett skitväder härnu.Bara regnar och regnar. Idag lär det inte bli någon ridning. Det är typsikt när jag är ledig. Det har kommit en ny häst till stallet. En till inackordering. Alfur heter han, jätte fin. Sòley och Alfur får gå tillsammans. Det verkar gå bra. Så nu finns det en till att kunna rida ute med och det skadar juh aldrig. I söndags var hovslagaren till stallet och verkade Sòley,han sa även att hon har jätte fina hovar :) Det är roligt att höra.

Alla andra djuren mår bara bra också. Alla verkar ha tagit flytten med ro. Var lite smånervös hur Putte skulle ta det, hon är juh lite nervös och tillbakadragen av sig för nya saker och människor. Men det gick jätte bra. Hon var lite spänd och nervös i början man vande sig snabbt. Imorse landade en fågel på fönsterbrädan i sovrummet och Putte vart alldeles till sig. Hade rullgardinen nerdragen så hon såg inte så mycket. När jag skulle vara snäll och lyfta rullgardinen vart juh fågeln rädd och flög iväg :).

Nä nu får det räcka för denna gång...

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Du får se till att ta lite bilder från nya lyan och lägga ut. Jag är ju nyfiken ;o) Bussigt av Olle att låna ut modemet så du kan surfa lite.



Ha det gott / Kram Eva-Lena

2009-07-09 @ 21:46:43
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Anne

Jamen visst var det mammas fel att du låste dig ute, att jag aldrig kan hålla tyst och sköta mitt :0)

Du får komma ihåg att dra upp rullgardinen på mornarna så Putte kan hälsa på fåglarna. Ja nu behöver du inte bry dig om att beställa internet innan december.

Kramar om dig/Mamma

2009-07-10 @ 07:32:33
URL: http://anjojeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0