Inget bra bilår

Ja det här året är inget bra bilår för mig. Först fick jag lämna in bilen på verkstaden för att byta drivaxeln, gick på över 4.000, sen fick jag lämna in den för stt fixa avgasröret och då passa jag även på att byta motorolja gick på bara lite över 900, och fick också en återtid för att fixa kamremmen och lite till som kommer gå på 3.300. Så idag var jag med om en krock. Eller jag det var en som backade in i mig efter att ha brytit mot stopplikten. Han stannade mitt på ena väg halvan, så såg han väl att det kom bilar för han stannade bara (istället för att iaf gasa på och hinna) men dem bilarna stannade för att släppa förbi honom, men så kom det en bil på andra väghalvan så då fick han tydligen idè av att backa. Jag hann inte med innan han körde in i mig. Hade iaf inte kunnat backa eftersom jag också hade en bil bakom mig (jag använder backspegeln). Det vart inte så stora skador, regristreringskylten fick en till buckla och så ramla det var en liten bit ungefär på mitten av bilen. Men det blir väl till att lämna in bilen för att få det fixad.  Nu lär ju inte jag åka på det eftersom det var han som backade in i mig men det känns surt att behöva lämna in för att fixa det. Hoppas sånt går snabbt att fixa. Han stannade sen iaf så jag fick hans personuppgifter så ringde jag till försäkringsbolaget när jag kom hem. Så nu är det anmält, nu är det bara att vänta. Hon tyckte att jag skulle vänta med att lämna in bilen tills jag får ett skadenummer jag tydligen behöver. Så, så kan det gå när man får sluta tidigare från jobbet :P

Imorgon händer det iaf något roligt. Då är det dags att flytta! Äntligen. Mamma och Olle kommer upp på fm. Det ska bli så kul. Längtar verkligen. Börja om på en ny kula även om jag inte kommer flytta långt. Men jag gillar den nya lägenheten. Blir lite mindre än jag har nu men alldeles lagom för mig. Har hunnit flytta över lite saker redan nu, inte alls mycket men lite. Hade tänkt fortsätta lite idag men så händet det där med bilen, och så ska jag alldeles snart iväg till stallet. Det tänker jag inte missa, kommer trolgitvis inte hinna åka imorgon, blir så stressigt. Men Sòley kan få vila då, eller gå i skrittmaskin, vi får se. Hon är lite tjock trots allt. På söndag kommer hovslagaren och verkar henne. Det är på tiden nu.

Nä nu orkar jag inte skriva mera, ha det så bra tills nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Anne

Nä det är verkligen inget bra bilår för dig :0)

Du är verkligen mammas flicka. Vi syns i morgon.

Kramar om dig/Mamma

2009-07-03 @ 20:11:52
URL: http://anjojeli.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Mammas flicka, jo det kan man ju säga asg Nää, du har en bli kvar för att komma i hennes klass ;o) Trista pengar att spendera på en bil dock. Själv har vi lyckas med att sälja golfen nu.



Skoj att flytta. Jobbar du på måndag. Vi kommer upp som hastigast. Så är du hemma kunde vi ju kika in en sväng!

Kram på dig!!

/E-L

2009-07-03 @ 22:12:53
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Fin blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-20 @ 08:12:46
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0