Jäkla fyrverkerier

Jaha, då var det år 2009. År 2008 hade kunnat slutat bättre tycker jag allt. Var i stallet och skulle ge mig ut på vad jag trodde skulle bli en trevlig ridtur. Jag skulle precis sitta upp när någon började smälla fyrverkerier. Caruso vart stressad. Eftersom det var halt ute så for jag i backen och Caruso var inte långt ifrån att trampa på mig. Får iaf vara glad att han inte stack eftersom jag tappa tyglarna ett tag. Ridturen fick iaf bli inställd. Jäkla fyrverkerier. Om nu folk tycker det är jävla kul att slösa en massa pengar på fyrverkerier varför kan man då inte vänta till tolvslaget? Måste dem förstöra hela dagen. Tack för det.

Putte var iaf lugnare detta år. Fast har för mig att det smällde mer förra året. Hon var gömd ett tag under badkaret. Men sen kallade jag på henne och hon kom faktiskt fram. Sen la hon sig brevid mig i sängen, fast det smällde. Det måste väl ändå betyda att hon litar på mig. Hon hoppade ner när fyrverkeriet avtagit. Somna gjorde jag inte förren någon gång efter 1.. Kul när man ska upp och jobba dagen efter. Men det gick.  Bara två 12 timmarsdagar sen är jag ledig i två dagar.

Nu ska jag ta och göra något annat istället.

Kommentarer
Postat av: Anne

Ja jösses det är ju inte klokt med dessa fyrverkerier. Jag tycker precis som du att det borde räcka att smälla runt 12 snåret. Usch så illa det kunde ha gått för dig :(

Fattar inte riktigt hur du orkar med allt jobb. Du låter nästan hurtig när du skriver...Bara två 12 timmarsdagar sen är jag ledig i två dagar. Jag skulle aldrig orka jobba dessa pass som du jobbar. jag tycker 8/9 timmars pass är ungefär 4 timmar för mycket. Jag ska aldrig mer gnälla att jag jobbar mycket ;)

Kramar om dig/Mamma

2009-01-02 @ 19:58:55
URL: http://anjojeli.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Håller med mor din. Jag ska sluta klaga på att jobba till halv fem!!! Fattar inte hur du orkar. Jo, det gör jag lite för när man var i din ålder så orkade man. det är nu när man kommit upp i din mors och min aktade ålder man inte orkar längre :o)

Kram på dig!!

2009-01-03 @ 19:43:00
URL: http://lisselgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0