Allt o inget

Det är så skönt med semester. Nu efter 2 av 3 veckors semester har jag lärt mig sova ut. Igår och idag sov jag till strax över 10! Kanske inte så länge enligt många, men det var länge sen jag sov så länge. Brukar jämnt vakna tidigt även på mina lediga dagar. Så nu har jag snart bara en vecka kvar. Tiden går fort. Men jag börjar iaf inte jobba förrän på onsdagen vecka 35 eftersom jag skulle jobbat den helgen. Inte fy skam.

Nu har jag också äntligen fått tillbaka bilen. Den har varit på plåtverkstaden i 1 ½ vecka. Den är inte helt klar för tydligen så har det kommit nya EU skyltar, så min registreringsskylt är något för liten för behållaren. Men han på plåtverkstaden har beställt en ny, och när jag får hem den ska jag tillbaka så fixar dem det. MEDANS jag är där så jag slipper lämna in bilen, känns tryggt. Har varit jobbigt utan bil, svårt att ta sig till stallet. Förra veckan var ju mamma och Olle här så då kunde dem skjutsa mig. Sen så har Camilla varit snäll och låtit mig få åka med henne till stallet några gånger.

Idag så ska vi rida hem hästarna från Östanbjörka. Carin har haft ridläger så då fick dem komma ner dit. Eller ja Sóley fick vara kvar ett tag uppe på Brädberget eftersom jag inte kunde komma till stallet för att rida ner henne tack vare bilen. Men i onsdags gjorde jag det. Eftersom det var en häst kvar med Sóley, lilla Aisa så fick jag ta med Aisa som handhäst. Det ska jag tala om för er inte var lätt. Aisa ville inte gå bakom Sòley utan då tvärstannade hon och vägrade gå framåt. Det är inte alltid dem kan gå bredvid varandra i skogen. Framför ville jag inte ha Aisa när jag satt på. För hon matade på som bara den. Så jag hoppade av och ledde istället. Och Aisa bara fortsatte gå på. Men fram kom vi till slut. Har dock fortfarande träningsvärk i armarna och så fick jag en blåsa på fingret som gick sönder, och jäklar var det gör ont. Som sagt så ska vi rida tillbaka idag. Carin har redan ridit upp sina hästar och jag och Camilla ska rida upp våra ikväll, får se om Carin har tagit Aisa eller om vi får göra det.

Så här satt grimman på Sòley när jag kom till stallet en dag:


Kommentarer
Postat av: Anne

Ojoj vad du har fått kämpa, är hästarna verkligen värda blåsor S

Sóley är så himla fin förstår att du är glad över henne ;)

Kramar om dig

2009-08-14 @ 20:28:57
URL: http://anjojeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0